Geschiedenis
MAGEC | Een boeiend verleden en een beloftevolle toekomst!
- 1946: MAGEC wordt opgericht. De bedoeling is om kort na Wereldoorlog II de huisgezinnen meer comfort te geven. MAGEC is leider op de Belgische markt van huishoudkeukens. De naam MAGEC betekent: "Materialen en Apparaten voor Gas, Elektriciteit en Cokes". De afdeling grootkeukens kent van in het begin een grote expansie.
- 1950: Veel aandacht gaat naar de voedingswaarde van het voedsel.
- 1970: Intrede van veiligheid en de ergonomie van de apparaten.
- 1977: MAGEC wordt Stierlen-Maquet binnen de Groep RWE tot 1996.
- 1980: Vanaf 1980 leveren we in het Midden-Oosten. Daar worden heel wat keukens voor koningen en presidenten ingericht.
- 1986: Bij de oprichting en uitbreiding van de Europese Gemeenschap mag MAGEC heel wat keukens inrichten voor de Europese Raad of het Europees Parlement. Tussen 1986 en 2008 realiseren we grootkeukens in onder andere de volgende gebouwen: VAN MAERLANT, BELLIARD 2, D2-D3-D4-D5, Justus Lipsius, Lex2000.
- 1990: De nadruk ligt op de gezondheid van de klanten en de hygiëne in de keuken.
- 1993: Door het grote afvalprobleem stelt MAGEC een economische én ecologische oplossing voor: het MAGEC-afvalverwerkingssysteem. Zo maken wij groene energie uit uw keukenafval. Het zeer flexibele en compacte systeem kent een ongezien succes. Op korte termijn worden er meer dan 20 geïnstalleerd. Onder andere in gevangenissen, ziekenhuizen, zelfs in Rijsel (Frankrijk).
- 1995: MAGEC stelt hogere kwaliteitseisen op gebied van studie, planning, aankoop, verkoop, maar vooral van dienst na verkoop. Dit wordt bekroond met het kwaliteitsmerk ISO 9001:2000. De HACCP- regels kennen een onmiddellijke toepassing.
- 1997: MAGEC wordt onafhankelijk van Stierlen-Maquet en heet opnieuw MAGEC N.V.
- 2010-2015: Volgens MAGEC is de nieuwe trend in de grootkeukens de smaak. MAGEC zoekt naar nieuwe technieken als oplossing voor de toenemende smaakeisen. Het vernieuwde inductiesysteem voor maaltijddistributie voldoet hieraan.
MAGEC is zich al langer bewust van deze smaaktrend van de toekomst. We willen hierop anticiperen en we raden onze klanten veeleer aan te kiezen voor de smaak. Dat wil zeggen: liever geen heropgewarmde maaltijden, maar wel op het moment zelf vers bereid en opgediend met veel smaak en dit zowel in de koude als de warme lijn.